Direktlänk till inlägg 17 mars 2008

Jag är SÅÅ stolt

Av Linda - 17 mars 2008 10:55

Jag känner mej så stolt över mej själv och Biffen.  Jag och min syster var ute med Biff sent igår kväll och snackade lite med busungarna i området. Från ingenstans kom där en lös, svart , kaxig hund. Och min hjärna bara stängde av all energi. Den svarta hunden sprang fram till Biffen och han i vanlig ordning hoppa rakt upp och skulle sätta sej på honom.

Där stod jag med långkoppel på Biff. Det är liksom inte lönt att börja dra i honom för då blir han mer aggresiv.

I alla fall så tröttnae jag på dem båda så jag röt till. Biffen vänder sej om och kommer mot mej, den andra hund backar och går hem.

Lite synd om lilla (stora) Biffen tyckte man allt, ännu mer när jag upptäckte att han blödde. Men det var inte så farligt, han hade bara slitit sönder sin klo. Så blodet kom från pulpan. Vi gick in och gjorde vid det sen tyckte han att vi blev jobbiga så han gick och la sej i korgen.  

Men i det stora hela så visar detta hur långt Biffen och jag har kommit i kampen om att springa omkring och vara rädda för alla hundar.

Jag blir inte rädd längre, en underbar känsla. Och det märks att Biffen hänger med i sinnesstämmningen.

Biffen och jag har fått en kontakt som jag aldrig hade förväntat mej. Jag litar på honom mer och mer för varje bakslag vi får. Han är faktiskt världens snällaste, sötaste, mysigaste klump man kan ha.

Att Biffen och jag har förändrats så mycket som vi har, har vi våra gannar att tacka för.  Malte, Asta,Susanne, Patrik och lilla Klicka som har tilkommit i utmaningen.

ETT JÄTTE TACK SKA NI HA FÖR ATT NI ÄR NI OCH FÖR ATT NI STÅR UT MED ATT HA EN VÄRSTING TILL GRANNE!!! Men är vi inte klara....


Ha de gutt...

 
 
Susanne

Susanne

20 mars 2008 11:18

Tjenis,
Tack själv ska du!! Det är ju faktiskt du som gjort det stora jobbet, jag bara vägleder =o) Vi har en bit kvar, men jag tror på er!!! Ska bli kul att ni ska börja på kurs! Må gött!!

http://astaomalte.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linda - 29 april 2008 22:13

Snacka om en underbar dag.Lite blåsigt men de brydde inte Biffen och jag oss om.  Vi fick så himla mycket gjort och jag vågade äntligen plocka av haltin på honom fast Hugo var i krokarna. Helt otroligt hur myckat Biffen  fokuserar på mej när vi väl "...

Av Linda - 23 april 2008 09:44

Biffen fick äran till att åka med till stallet idag. Både junior och Laban var där. Så vi tänkte ju att Biff och Junior kunde dra loss lite på gården. Junior ville inte leka med Biffen riktigt, gissa om Biff blev sur på denna lilla vovve. Och började...

Av Linda - 22 april 2008 09:40

Biffen Biffen.... Hugo är väl ingenting att bli sur för? Han kommer att vara på träningen som du. Titta inte på honom om du inte bryr dej. Ja ja du är som du är när du inte blev som du skulle. Du eller vi va ju jätte duktiga på rallyn. Lyckades bit ...

Av Linda - 9 april 2008 11:33

Ny dag ny rally-träning. Och Biff hade väl en halv dålig dag, han gillade inte alls att ha sällskap av de andra hundarna på träningen. Men när vi väl gick banan så skötte han sej jätte fint, han förstog mej inte riktigt. Men det är ju inte så konstig...

Av Linda - 3 april 2008 11:32

Det var ganska kul igår kväll när jag gick sista rundan med Biffen, han tittade på mej flera gånger som om han ville ha lite action. Nja... okej sa jag, gissa om Biff blev glad. Han är ju bara för rolig den mannen.   Tack och hej leverpastej ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards